söndag 14 oktober 2012

Kaklat och klart!

Så blev det!
Japp, denna helgen har det gått undan både på stickfronten och köksfronten. Köket har legat lite i träda ett tag, men nu fick jag åter nya krafter då kaklet jag beställt kom hem. Så idag har jag kaklat över hela köksbänken. Fick låna en kakelskärmaskin av pappa, så det gick som en dans. Nästa helg ska jag sätta fog. Vad ljust det blev helt plötsligt, ändå har inte armaturen kommit upp ännu under skåpen.

Som att lägga pussel, med väldigt enkla bitar!


På stickfronten har jag fixat en underbar halskrage, Kommer att bli gosig då det blir kallt!


Sedan kastade jag mig över det härliga orange garnet som dottern valde till sin tröja. Stora stickor (10) gör att arbetet nästan forsar fram mellan fingrarna, härligt. God kväll!

1 kommentar:

  1. De är fina de kakelplattorna, de satte jag också upp i mitt kök som jag renoverade i ett annat liv i en annan tid.

    SvaraRadera