söndag 15 april 2012

En helg i konstens...


tecken! Ja, igår bar det av till Österlen på den årliga konstresan med min kollega och en busslast med damer och herrar. Vi besökte många duktiga konstnärer. Såg fin keramik, textil konst och många fina målade tavlor. Det var även underbart att möta våren som hade kommit lite längre där nere. Sol, himmel och hav!
Ni kan säkert räkna ut att jag passade på att sticka lite också på bussen. Hann nästan en hel tubsjal. Gjorde färdigt den idag och förevigade den på bild.

Har även hunnit med däckbyte på bilen, för att slippa åka på böter. Det är väl sista dagen idag som man får ha dubb på?! Lite klippt blev det också i några rabatter innan det var dags för middag. Eftermiddagen har ägnats åt ännu en konstresa men på hemmaplan. Jag och döttrarna tog en tur till galleri Hörle herrgård. Där tittade vi på tavlor av en duktig konstnär från Karlskrona. Hennes namn är Birgitta Eklund. Härliga tavlor i olja föreställande hus, människor och vaser. Verkligen tilltalande!
Sedan åkte vi till Kjell Persson som hade vernissage idag på sina akvareller. Han lyckas verkligen med att få färg och vatten att samarbeta och bilda vyer och natur utan att överarbeta det. Det är inte utan att jag längtar efter att själv få måla. Tur att det är dags redan nästa helg. Då ska jag på en helgkurs. :-) Längtar!
Kvällen ska jag ägna åt stafettbroderiet jag är med på. Undra vad jag ska hitta på där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar