söndag 8 april 2012

Tre armband i ett...


Det har varit stiltje på bloggen ett bra tag. Men jag har inte legat på latsidan om någon trodde det! ;-) Det har ju varit påsklovsvecka också. Den inleddes med att vi åkte upp två ledare med sex aktiva från vår klubb till träningsparadiset Bosön på Lidingö i Stockholm. Det var träningsläger i fem dagar, supermycket träning och härlig träningsvärk! Vi hade även många andra roliga aktiviteter tillsammans, bio, shopping och Laserdome. Det var ett glatt och trött gäng som återvände sent på skärtorsdagen till vår lilla stad. Jag kan verkligen rekommendera Bosön som träningsanläggning. Där fanns allt! Rummen vi bodde på var också fräscha för att inte tala om maten, KANON!
Tyvärr drog jag på mig en förkylning med halsont så jag har fått ta det lugnt här hemma sedan vi kom hem.
Idag har jag ägnat en del tid att inventera vad jag hade i alla plastpåsarna som jag samlat på mig i mitt syrum. Ni kan säkert gissa vad som döljer sig i dem.... Jo, Garn! Nu har jag noggrant skrivit ner vad påsarna innehåller och vad jag har haft för tanke på modell att göra av garnet. Om det sedan blir som jag har tänkt får tiden utvisa, men jag har i alla fall bättre koll på vad jag har nu. Det "hemska" är att det garn jag sorterat idag bara är en bråkdel av allt garn jag har! Jag borde ha köpstopp på garn! :-( Men det är ju så roligt att handla garn! Jag får väl ligga i och sticka upp det...
Jag har även tillverkat ett makraméarmband efter att jag hittade det materialet (också i en påse :-)) då jag stökade runt bland alla kassar, jag blev nöjd med det!
Idag var det också dags för den årliga påskäggsletningen i trädgården, en dag för sent. Men påskharen påstod att han inte kunde lämna några ägg på påskaftons morgon för då var vår trädgård full av snö och då hade ju hans fotspår synts..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar