söndag 16 september 2012

En ut, en in!

Det är vår nya melodi i vår frys efter helgens frysflytt. Idag tyckte jag att den nya frysen stått tom länge nog, egentligen har jag nog dragit mig för att ta tag i själva flytten till den nya. För jag vet hur vår familj fungerar, mycket som hamnar däri faller liksom i glömska och så köper man nytt! Fy vilket slöseri! Det brukar därför vara mycket som åker ut då det är dags för avfrostning, så även denna gång!
Men nu ska vi prova en ny taktik! Allt som flyttades in i den nya bokfördes noga, sedan ska vi stryka  på listan då vi använder något och skriva till när vi lägger i något, kanske ett system som kommer att fungera????!!!!! Hoppas det! Man måste ju prova!
Grytlappshank
 Har också färdat den första grytlappen som ska hänga i vårt nya kök! Röd, fin, rejäl och lätt att hitta! Jag har virkat den i våffelvirkning, blir tätt och bra!

Lite ensam, väntar på sin kompis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar