lördag 6 oktober 2012

Jag är tokig i ...

Fabel! När jag inventerar mina garner så finner jag att många är Fabel, väldigt många! Det är nog alla de underbara färgskiftningarna jag fastnar för, sedan är det lättstickat, det bara flyter!
Har gjort klart mina sidor till kudden, så nu ska de bara sys ihop... Får se när andan faller på. Då kommer bilder.
Ett nytt Fabelprojekt fick ta vid där det gamla slutade, men nu blir det en väst. Ja, garnet fanns redan i gömmorna ; ) !
Det bli en modell där man stickar på tvären, och slipper sömmar. Det passar mig, ingen montering, gilla! Jag har valt andra färger än på bilden.

Vad händer annars i mitt liv? Det är mycket jobb nu, föräldramöten, utvecklingssamtal, omdömen som ska skrivas osv. Men allt ska vara fixat innan höstlovet så det blir intensiva veckor, tur att det är lite lugnt just nu med träningen, den dra igång igen på allvar efter lovet. Välkommen vila just på den fronten!
Passade på att fixa en del ute idag när vädret tillät. Allt ifrån att skura verandan, plocka in trädgårdspynt, städa jordkällaren, fixa äckelluktande pinnar så att rådjuren flyr trädgården, mm. Härligt att bara jobba loss och göra det som faller på och få njuta av det jag fick gjort! God stickkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar