lördag 3 november 2012

Så smått så smått...


Såå rosa, såå fint!
varvat med stort så stort! Har precis färdat mössa nr 2 till äldsta dottern. Bild kommer senare. Den gick verkligen undan, fixade den under dagen. För att slå av på färdigställandet började jag med en stickning som jag köpte med mig från Köpenhamn. Det ska bli en väst som heter Butterfly. Det kommer ta sitt lilla tag för jag kör med stickor 2,5. Det får bli njutbar stickning under många timmar. Stickning= avkoppling!
Annars har jag brottats en stund med trädgården under eftermiddagen. Den har varit eftersatt i sommar för den mesta tiden har ja ju lagt på köket. Hittade lök och morötter i trädgårslandet! Räddade dahliaknölarna från frost ( nu är de i tryggt förvar i jordkällaren). I morgon ska jag skörda jordärttskockor, de växer som ogräs om man missar att plocka upp en enda liten knöl.
Men i kväll ska det bli mer njutbar stickning. God stickkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar