lördag 8 september 2012

Två guld!


Nej, det är inte så svårt att vinna guld när man är själv och tävlar. Jag efterlyser fler kvinnor som vill tävla i veteranfriidrott! Idag var vi två kvinnor på arenan (VDM för Småland) och en väldigt massa män i alla åldrar. Men vi har fantastiskt roligt ihop, vi hejar, pratar och utbyter minnen. Det var utesäsongspremiär för mig, så jag får var nöjd med mina resultat. Jag sprang 100m på 13,83 i 0,4s motvind. Sedan stötte jag kula och det var ca 50 cm från min bästa stöt någonsin så det var också helt okej. Men man vill så mycket mer när man väl är där. I morgon ska jag springa 80m häck... med skräckblandad förtjusning! Vi får se hur det går, de är ganska höga och över ska man ju... Förra året blev det tvärnit mitt i loppet så jag fick backa och ta ny fart för att komma vidare, pinsamt, vill putsa den tiden åtminstone. Sedan blir det 200m och 400m om jag orkar...
Men jag är glad att jag verkligen tog mig till arenan idag! Skulle ta mig dit på cykel eftersom familjens bil befann sig i Ängelholm där äldsta dottern skulle tävla i Götalandsmästerskapen i friidrott, längd och diskus. När jag cyklat ungefär 2,5 km så small framdäcket! Shit! hade ca 3,5 km kvar. Vad göra? Jo,ringa bästaste bästaste jobbarkompisen som kunde hämta mig och skjutsa mig sista biten. Vänner är guld värda när man hamnar i knipa. Så minst två guld till dig I-M!
Nu har jag slappat i ett varmt bad och ätit gott, ska njuta med lite virkning innan det blir sängdags... God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar