fredag 9 mars 2012

Vår?


Ja, den frågan har jag verkligen ställt mig denna veckan. Snön kom åter, kyla men sedan regn och tö. Ikväll när jag joggade (väldigt sakta och försiktigt) var det riktigt svettigt, jag fattade då jag kom in för det var helt plötsligt 5 plusgrader på termometern. De pratar ju om väldig värme i nästa vecka, jag tror det inte förrän jag känner det!
Jag längtar verkligen efter våren nu, jag vill kunna springa (med oöm rumpa ;-)) och ta ut mig riktigt ordentligt. Jag får liksom myror i kroppen när jag inte kan röra på mig som jag brukar. Det känns också direkt kring magen, man lägger snabbt på sig. Man fortsätter ju gärna äta som man brukar fast man inte tränar så hårt och då sätter det genast sina spår. Annat vart det när man var yngre och i stort sett kunde stoppa i sig vad som helst och hur mycket som helst. :-(
I helgen blir det massor av friidrott. Det ska bli superkul att titta på alla duktiga ungdomar. Jag tar naturligtvis med mig ett sticke, för lite tid till det finns det alltid också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar