torsdag 15 mars 2012

Att våga...

är orden som satte sig på näthinnan ikväll när jag var och lyssnade på Kajsa Bergqvist. Vilken personlighet! Tänk att träna och vara på topp i så många år är imponerande. Att kunna sätta nya mål när man nått de man satt upp, att kunna ladda om och kämpa vid skador och motgångar. Det krävs vinnarskalle för att lyckas med det. Själv beskrev hon sig som en riktigt tävlingsmänniska. Hon beskrev att hon tävlade i allt hon satte för sig! Även då hon var skadad och körde rehabträning så ville hon "tävla", men då fick det bli i hur länge hon kunde hålla balansen på en balansbräda!
Vi människor är väldigt olika. Ibland önskar jag att jag skulle våga lite mer, ibland tvekar man, väntar och avvaktar. Då kanske tillfället redan är förbi och över?! Att tappa fotfästet en liten stund kan ibland vara väldigt skrämmande, men ibland är det helt acceptabelt. Det hela handlar nog ändå om hur bekväm och vilken tillit man har till situationen och till sig själv...
Satt på möte i dag på jobbet och såg veckans lilla tanke i min kalender. Det stod som följer: - Jag är stolt över mina rynkor. Det är livet i mitt ansikte.
Det är Brigitte Bardot som har myntat de orden.
En kompis som satt jämte mig var snabb och skrev dit:
- Du har solfjädrar runt ögonen.
- Det är nog för att vi andra inte ska bli bländade... :-)
Ord som värmer....




1 kommentar: