fredag 17 februari 2012

Jag måste dela med mig!


Jag har bakat, bakat och bakat de senaste veckorna! För jag har fått dille på detta goda knäckebrödet! Ja, baka är väl egentligen att ta i. Man bara rör ihop, smetar ut, gräddar och avnjuter! Mmmmmmmm så gott! Pefekt istället för chips och annat kladd! Jag måste passa på att tacka min kära kompis M som delade med sig av receptet till mig.

GI-knäcke

Blanda:
2 dl majsmjöl
1/2 dl linfrö
1/2 dl sesamfrö
3/4 dl solrosfrö
1/4 dl pumpakärnor

Häll i:
1/2 dl olivolja
2 1/2 dl kokande vatten

Bred ut på bakplåtspapper på en plåt, hella pappret ska täckas. Strö över flingsalt.
Grädda i 150 grader i en timme. Bryt i lagom stora bitar och lägg i burk med lock. Klart!

2 kommentarer:

  1. Ja det är jättegott och folk kan ju vara allergiska mot det mesta och ändå klara av det brödet. Det verkar ha fått rejäl spridning, jag hade det på mi blogg i oktober och det var i Året Runt förraa veckan. Det är bra.

    SvaraRadera