måndag 6 februari 2012

Jag har förlikat...

bilden är lånad från webben
mig med tanken, att inte kunna springa till helgen! Jag har känt frustration, haft ont och inte känt för någonting, allra minst för träning. Men idag vände det! Efter dagens mjuka start så fick jag äntligen motivation till att ta tag i träningen igen. Trots att det ömmade ibland så körde jag på, fast försiktigt. Mycket styrka blev det. Mage, rygg, sida, armar, allt fick sig en duvning. Och det kändes så skönt efteråt. Att använda sin kropp, få arbeta med musklerna ger mig lugn.
I morgon ska jag till sjukgymnasten igen, måste kolla närmre med honom vilka rörelser som är okej att göra. Jag har i alla fall löpförbud, det var väl det enda jag tog in förra gången jag var hos honom. ( och ett plågsamt minne av att ligga i sträck i 12 minuter.) Nu vill jag veta hur och vad jag ska göra så jag blir återställd så snabbt som möjligt.
Det blir en gren till helgen i alla fall! Kulstötning, kanske inte min paradgren, men man kan ju satsa på att sätta personligt rekord, då får jag vara nöjd...

1 kommentar:

  1. heja Maria du är bäst, ta inte i så du blir blå bara :-D

    SvaraRadera