lördag 18 februari 2012

Fabulous!


Är detta garn (Fabel) till sockor! Har köpt på mig många färger nu när det är billigt. Blev inspirerad då jag såg alla Tootitosh:s sockar. Jag väljer att sticka dem från tårna och upp ett nystan räcker till ett par. Jag börjar på nystanet från båda ändar. Skaften blir inte så höga men tillräckliga.
Åkte egentligen till garnaffären för att komplettera med ännu ett nystan Kid-Silk ( de innehåller ju bara 25 g de rackarna) till min bolla-bolla sjal. Som tur var hade jag stickningen med mig för där var gott om folk. Jag slog mig helt enkelt ner i soffan, stickade och väntade på min tur. Det är så kul och byta ideér med andra och få höra vad de tänker sticka eller virka. Kul att det är så många som faktiskt handarbetar och finner glädje i det!
Men som sagt det blev mer nystan med i påsen hem än rött kid-silk. Nu fattas det inte garn till att alltid ha ett par sockor på G. Perfekt stickning som går av sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar